กำลังโหลดข้อมูล กรุณารอสักครู่ ...
โรงเรียนบ้านโสกแต้ SCHOOL     โรงเรียนคุณภาพประจำตำบล สพป.ขอนแก่น เขต 1  หน้าแรก


Home

 

More...
Home

โรงเรียนคุณภาพประจำตำบล

 

โรงเรียนคุณภาพประจำตำบล โปร่งใส คุณภาพ คุณธรรม สร้างการมีส่วนร่วมและประสานการทำงานร่วมกันอย่างยั่งยืน ทุกภาคส่วน

More...
โรงเรียนคุณภาพประจำตำบล

จิตอาสาพัฒนาที่สาธารณะ

 

จิตอาสาพัฒนา อาคาร สถานที่ บริเวณสาธารณะ ให้สะอาด ปลอดภัย ไม่มีเศษพลาสติก

More...
จิตอาสาพัฒนาที่สาธารณะ
ข้อมูลพื้นฐาน
Language:
Access มุมสมาชิก
 
   Access to management
User
Password
 
ข้อมูลสารสนเทศ
   ข้อมูลนักเรียน
   ข้อมูลเขตบริการ
   ข้อมูลครูและบุคลากร
   ข้อมูลที่ดิน สิ่งก่อสร้าง
   ข้อมูลครุภัณฑ์
   ITA Online 2023
 
เอกสาร คู่มือ
    ข้อมูลO-NET
    ข้อมูล NT
    ข้อมูล RT
 
ลิ้งค์แนะนำ(เปิดหน้าต่างใหม่)
    โรงเรียนประชารัฐ
    โครงการอนุรักษ์พันธุกรรมพืช
    โรงเรียนดีประจำตำบล
    โรงเรียนสุจริต
Breaking News
  Latest News

ข้อต้อนรับสู่รั้วโรงเรียน  ช่วงโควิด โรงเรียนมีมาตราการ ...

 
Social Network

<p

 

ไทยรัฐ | เดลินิวส์ | มติชน| คม ชัด ลึก| ข่าวสด เนชั่นแนล Geographic | ห้องสมุดรอบโลก | สวทช. ธรรมะไทย | พระไตรปิฎกออนไลน์ | ลานธรรมเสวนา
ธรรมะจักร | กัลยาณมิตร | พระธรรมกาย วิชาการ.คอม | ทรูปลูกปัญญา | สสส.| รักบ้านเกิด.

 
Statistic & Counter

ขณะนี้ออนไลน์: 1 คน

สถิติวันนี้:      92 คน

สถิติเดือนนี้:   135 คน

สถิติปีนี้:        3675 คน

สถิติทั้งหมด: 29899 คน

 

Ban SokTae School has collaborated with Japanese researchers to bring innovations to develop classrooms on the topic "Socially Open-Ended Problems for Enriching Student Learning with Mathematical Models and Social Values"


เมื่อ [2022-08-15 22:18:50]

Our society is increasingly dependent on technologies such as in the life sciences and information technologies. The technologies create alternatives and the choice among alternatives is guided by what the individual values. On the other hand, Bishop (1991) pointed out the danger that the general public and students understand that mathematics learning is regarded in many countries as being unreal and value-free, mainly because of the abstract nature of mathematics. This gap between social reality and students’ perceptions deprives many students of a willingness and positive attitudes towards problem-solving in mathematics. This chapter proposes a new approach to dealing with social values through problem-solving. Baba (20072009) has named this type of problem “socially open-ended problem” which elicits students’ social values by extending a traditional open-ended approach (Shimada 1977). This chapter describes some basic ideas and discusses how the social values are treated while dealing with socially open-ended problems.

1).
ดูขนาดภาพจริง
2).
ดูขนาดภาพจริง
3).
ดูขนาดภาพจริง
4).
ดูขนาดภาพจริง
5).
ดูขนาดภาพจริง
6).
ดูขนาดภาพจริง
7).
ดูขนาดภาพจริง
8).
ดูขนาดภาพจริง
9).
ดูขนาดภาพจริง
ที่มา:  คลิกที่นี่